Kwaliteitsonderzoek



Onderzoek naar de ervaringen van patiënten met de kortdurende ambulante geestelijke gezondheidszorg van Transparant aan de hand van de CQ-index, een vragenlijst.



Bij Transparant wordt elk jaar een onderzoek gedaan naar de ervaringen van patiënten met de behandeling en/of begeleiding binnen onze instelling.
Het is een belangrijk onderzoek, omdat we met de resultaten van het onderzoek, waar nodig, onze organisatie kunnen verbeteren.

Het onderzoek heeft als doel te meten hoe de behandeling en begeleiding, die onze organisatie levert aan patiënten, ervaren wordt.
Door informatie van patiënten te verzamelen en bij elkaar te brengen, krijgen we als organisatie zicht op de kwaliteit van onze behandelingen.
Op welke punten doet onze organisatie het goed? En op welke punten kunnen of moeten we onze hulpverlening verbeteren?
De verkregen gegevens worden vergeleken met andere GGZ-instellingen.
Alle GGZ-instellingen in Nederland verrichten sinds 2010 elk jaar een meting.

Het onderzoek wordt uitgevoerd door een extern meetbureau.
U krijgt via hen van ons een brief thuis toegestuurd.
Hierin staat een inlogcode zodat u de vragenlijst op internet kunt invullen. De uitkomsten komen alleen binnen bij het externe bureau.
De uitkomsten worden door het externe meetbureau anoniem verwerkt.
Het rapport met de resultaten van de raadpleging vertelt niets over individuele patiënten. Uw naam komt er niet in voor.
Transparant ontvangt alleen de algemene resultaten.
Deze resultaten komen ook in ons Jaardocument (dat onder meer gebruikt wordt door de Inspectie voor de Gezondheidszorg) én ze worden hier zichtbaar op onze website. Voor de meest recente uitkomsten van het clienttevredenheidsonderzoek klik hier om de resultaten van de metingen tussen november 2017 en maart 2018 zien. Het gemiddelde cijfer waarmee de behandeling bij Transparant gewaardeerd werd was een 8,5.


Ook op Zorgkaart Nederland kunt u het actuele cijfer voor Transparant zien