Strategie
De doelstelling van de organisatie is een kwalitatief goed en toegankelijk aanbod van geestelijke gezondheidszorg te creëren. Een aanbod dat aansluit op de zorgvraag van de ambulante patiënt in de eerste lijn. Op vraag van huisartsen, andere werkers in de eerste lijn en bedrijfsartsen adviseert Transparant in het behandel-, zorg- en verwijsbeleid van hun patiënten. Daarmee versterkt zij de GGZ in de eerste lijn en ondersteunt ze de eerste lijn bij haar taak als poortwachter en zorgcoördinator.
De ervaren professionals van Transparant werken vanuit drie locaties met een onderlinge overlegstructuur. Er zijn korte, snelle lijnen tussen de huisartsen en bedrijfsartsen naar de respectievelijke behandelaar. Door een goede afstemming tussen hulpverleners wordt de kwaliteit van de geboden zorg efficiënter en beter.
Zorg dicht bij huis: Transparant biedt de zorg vanuit kleine, vriendelijke, verzorgde locaties, midden in Leiden. Enkele behandelaren werken ook in de avond.
Deskundigheid aan de poort: Transparant werkt met ervaren professionals en een uitgebreide intake, waar ook de psychiater, indien nodig, een onderdeel van uit maakt.
Team van ervaren professionals: de teamleden die bij Transparant werken zijn onder andere gekozen op basis van hun kennis en ruime ervaring in de zorgverlening aan patiënten, maar ook vanwege hun empathie, menslievendheid, persoonlijke aanpak en respectvolle houding.