Nieuws


1 januari 2022

De bekostiging van de GGZ gaat veranderen per 1 januari 2022. Wat gaat dit voor u betekenen? Klik hier

30 januari 2019

Uitkomsten Clienttevredenheidsonderzoek 2018


De definitieve gegevens over 2018 zijn op dit moment in bewerking. Uit de data die al wel geanalyseerd zijn t/m april 2018 krijgt Transparant een 8,5 als gemiddeld tevredenheidscijfer.


29 januari 2018

Transparant heeft een donatie mogen ontvangen uit het Rabo Wensenfonds. Wij willen iedereen bedanken die op ons gestemd heeft!


Een deel van de winst van Rabobank Leiden-Katwijk wordt jaarlijks teruggegeven aan uw en onze omgeving via het Rabobank Wensenfonds. U bepaalt aan welke verenigingen en stichtingen dit geld wordt toegekend. De wens die Transparant ingediend heeft is een boekenkast in de wachtkamers gevuld met goede voorlichtings-, behandel- en zelfhulpboeken voor volwassenen en kinderen. Deze wens gaat nu, mede dankzij u, in vervulling!



Rabobank Wensenfonds

27 juni 2017

Transparant tekent samenwerkingsovereenkomst met Stichting Knooppunt Ketenzorg (huisartsenzorg), PsyQ Leiden en Rivierduinen


Voor het realiseren van goede zorg in de GGZ is samenwerking tussen de huisartspraktijken en de GGZ van groot belang. De bestuurders van deze organisaties hebben uitgesproken dat zij samenwerkingsafspraken gaan maken tussen de huisartspraktijken en de tweede lijn (BGGZ en SGGZ). Dit betekent o.a. dat er concreet gewerkt gaat worden aan snelle doorverwijzing, vermindering van wachttijden, consultatie en diagnostiek, en de wijze van terugverwijzing naar de huisarts.

Samenwerkingsovereenkomst

6 april 2017

Keurmerk Basis GGZ

Transparant behaalt het Keurmerk BasisGGZ!


Transparant heeft aangetoond aan alle normen van het keurmerk 2017 te voldoen. Wij laten zien dat wij ons extra inspannen voor 'de juiste zorg op het juiste plaats' in de Generalistische Basis GGZ.




01 februari 2017

Veel aanmeldingen bij Transparant


Op dit moment melden zich veel mensen aan bij Transparant. Het aantal aanmeldingen neemt jaarlijks toe. Enerzijds zijn wij blij met deze ontwikkeling, anderzijds betekent dit wel dat wij de toestroom van mensen niet aan kunnen zonder wachttijden. Soms zullen wij mensen doorverwijzen naar andere behandelcentra als de wachttijd te lang is of als het behandelaanbod elders beter bij de klachten past. Transparant is een gebudgetteerde organisatie. Wij hebben per zorgverzekeraar een bepaald budget per jaar en daar moeten wij ons aan houden. Deze budgetten verschillen per zorgverzekeraar. Sommige zorgverzekeraars kopen meer bij ons in dan andere. Hierdoor moeten wij helaas soms mensen teleurstellen. Transparant werkt aan een oplossing.




januari 2017

Uitkomsten CQ-Index (cliëntenraadpleging) over de afgelopen jaren:

CQindex over de jaren

12 mei 2016

Uitkomsten CQ-Index (cliëntenraadpleging) 2015:
95% vervulling van hulpvraag bij Transparant!

Het meest positief scoorden de bejegening (99%) en de vervulling van de hulpwensen bij Transparant (95%).
Deze scores zijn statistisch significant. 91% van de geraadpleegde cliënten zou Transparant aanbevelen bij andere cliënten. Gemiddeld geven de cliënten de behandeling van Transparant in 2015 een 8.1 .


25 november 2015

Cliëntenraad Transparant officieel geïnstalleerd

De Cliëntenraad van Transparant is al enige tijd actief, maar afgelopen woensdag is de Cliëntenraad officieel geïnstalleerd. We zijn heel blij met dit heugelijke feit en kijken uit naar een vruchtbare samenwerking. De Cliëntenraad behartigt de gemeenschappelijke belangen van de cliënten van Transparant. De Cliëntenraad wordt bijgestaan door een onafhankelijke coach-ondersteuner, Bart Smith. Als u tips, ideeën of opmerkingen heeft die u graag met de Cliëntenraad zou willen delen dan kan dat natuurlijk. De Cliëntenraad is te bereiken via de e-mail, post of eventueel ook telefonisch. Meer informatie over de Cliëntenraad vindt u hier.

clientenraadtransparant.jpg

T: Bart Smith, coach/ondersteuner
06-81495148
M: clientenraad@transparant-leiden.nl

Of stuur een brief naar Cliëntenraad Transparant
Herengracht 100
2312 LG Leiden







1 februari 2014

Patienttevredenheid scoort weer hoog bij Transparant!

Patiënten gaven Transparant dit jaar een gemiddeld cijfer van 8,3 aan de behandeling. Een aantal van hen maakten van de gelegenheid gebruik om hun tevredenheid over de zorg nog toe te lichten. Hieronder een greep uit de opmerkingen:
"Centrum Transparant en met name mijn behandelaar: complimenten. Secretaresse warm, betrokken en accuraat (direct inschrijfformulier toesturen, contact opnemen). Fantastisch, als open en betrokken "luisteraar", maar ook de aanpak en "mindset" afstemmen op mij als cliënt, betrouwbaar gevoel. Vandaar waarschijnlijk populariteit: ik vond 2-3 maanden wachttijd zo jammer, als je dan eindelijk om hulp vraagt. Maar het zij zo. En het wachten/alsnog daarheen gaan waard. Ook mindfulness-training erg doeltreffend en goede opzet."
"Als ik echt in nood zit, is er mijn behandelaar, top."
"Ben zeer tevreden over de Stichting Transparant. Ze hebben mij professioneel en correct geholpen."
"Bijzonder blij met de behandeling."
"Ben op veel plekken geweest voor therapie/behandeling o.i.d. Nooit de rust en aandacht gevonden zoals bij Tranpsarant. Fijn, pretting, warm, oprecht zijn woorden die daarbij passen. Dank."
"Dat ik zo tevreden ben over de behandeling ligt voornamelijk aan de therapeut die mij behandeld heeft. Ik was binnen Transparant doorverwezen, omdat ik nogal ontevreden was over de eerste behandelaar."
"Van grote steun voor mij geweest, op stap om het weer verder aan te kunnen."
"Zeer tevreden: professioneel en toch persoonlijk."
"Prettige samenwerking, zeer persoonlijk en aardig."
"Prima organisatie, deskundige en vriendelijke mensen."



4 februari 2013

Er wordt 3 maal per jaar met een nieuwe training "aandacht gerichte cognitieve therapie" gestart door Marijke Hendriks

Voor meer informatie en aanmelding: info@transparant-leiden.nl Een tekst over de "Doe en Zijn modus" is online te lezen.

mindfulnesstraining


20 januari 2013

Liesbeth van Londen verkozen tot "Mednet Toparts" psychiatrie!

Op 17 januari werden de namen van de Mednet Topartsen 2012 bekend. Medisch specialisten konden aangeven aan welke vakgenoot zij, binnen hun eigen specialisme, hun dierbaren toevertrouwen. Liesbeth van Londen werd daarbij verkozen tot "Mednet Toparts" nummer 1 van de psychiatrie.

Liesbeth van Londen Uit het Mednet Magazine: Abdoeline Soleman, ook als psychiater werkzaam bij Transparant, noemt van Londen ‘energiek, onvermoeibaar, gedreven en zorgvuldig’. “Daarnaast is ze medisch-technisch ook enorm goed. Ze ziet het liefst patiënten met ingewikkelde problematiek en zoekt net zolang totdat ze de juiste medicatie heeft. Als er iemand is waarbij wij twijfelen of we hem kunnen helpen, dan zegt Liesbeth ‘geef maar aan mij’. (...)

Van Londen zette Transparant op, omdat ze droomde van een kleinschalige GGZ-instelling, met minder hiërarchie en korte lijnen met andere zorgverleners. “Dat is haar goed gelukt”, zegt Soleman. “Ze heeft goed contact met huisartsen. Dat vindt ze zo belangrijk, dat ze Transparant Next is gestart.” Met Transparant Next geeft ze huisartsen de mogelijkheid om hun patiënten eenmalig naar een psychiater te laten gaan, daarna wordt de patiënt met advies verder begeleid door de huisarts.


1 januari 2013

Eigen bijdrage 2013 afgeschaft

De eigen bijdrage van €200 die in 2012 werd ingevoerd, vervalt vanaf 1 januari 2013. Dit betekent dat als u na 1 januari 2013 in behandeling komt, er door de zorgverzekeraar geen eigen bijdrage van €200 meer gerekend wordt. Uiteraard blijft het verplicht eigen risico van €350 wel bestaan.


2 april 2012

Patienttevredenheid scoort hoog bij Transparant!

Transparant doet er alles aan om haar patienten zo goed mogelijk te behandelen. Vorig jaar is door een onafhankelijk bureau een kwaliteitsonderzoek uitgevoerd onder een steekproef van onze patienten.
Een hoog percentage (55%) van de patienten die werden uitgenodigd om mee te doen hebben de vragenlijst (CQ-index) ingevuld. Transparant heeft van hen een gemiddeld rapportcijfer gekregen van 8,2!